Tatra kolem světa 2
Tatra kolem světa 2
Tatra kolem světa 2

Finále stavby auta II. a slavnostní start

17. 1. 2020

Je za námi rok 2019 a velký kus té nejnáročnější části expedice – příprava! Na začátku 2019 stálo naše auto na dvoře, byla desítka skic, jak bude asi expedičák vypadat, desítka skic, jak by mohlo vypadat naše nové logo, návrhy itinerářů, provedení interiéru. O projektu vědělo jen pět lidí, kteří na něm makali už víc než půl roku a výsledky nebyly hmatatelné. Rok je za námi.

JEN DÍKY VÁM – fanouškům, podporovatelům, partnerům – se vše rozjelo do takových obrátek a jsme tam, kde jsme.

 

Dnem i nocí, abychom vyrazili 22. 2. 2020

Dle původního plánu mělo být auto dodělané a v těchto dnech měly probíhat testy. Jak řekl kdosi, kdo auto viděl po Vánocích, že by bylo potřeba tak pět šest měsíců, aby auto bylo dokončeno. Je to pro nás výzva, ale na 100% vyrážíme 22. 2. 2020!

I kdyby spousta věcí nebyla dodělaná, to hlavní je, a prostě co řekneme – to platí – a tak 22. 2. 2020 startujeme z Kokořína, přes zastávku v Neratovicích dojedeme k Rudolfinu, kde bude slavnostní start z Prahy.

Ano, chtěli jsme odjet ze Staroměstského náměstí, rok na tom makáme, jednáme, píšeme žádosti, prosazujeme, ale místní království pražské našemu projektu moc nefandí, tak máme smolíka. Naštěstí máme kupu fanoušků na MPO, kteří nám pomohli zajistit prostor před Rudolfinem. Myslíme, že místo je to krásně důstojné a možná i na odjezd vhodnější.

Na výpadovce na D1 se setkáme se všema fandama v jejich velkých či malých autech, kteří nás kus vyprovodí ve směru do Brna, kde se rozloučíme i s Brnem, a druhý den pak slavnostní odjezd z Bratislavy.

 

Origoš úsporná řešení

Dost času a fůru peněz jsme v průběhu loňska spálili domluvou s lidmi, se kterými se prostě domluvit nešlo. Jsme parta nadšenců, a i když máme obrovskou podporu partnerů a fanoušků, pořád musíme na vahách vážit náklady a výsledek.

A když to nejde tradičním nákladným řešením, hledáme to cestovatelské!

Takže jasný, origo dohušťováni vedené nábojem je lepší, ale 400 000 Kč jsme si nemohli dovolit investovat tímhle směrem.  Představujeme ti proto verzi, kterou má snad každé nákladní auto v Jižní Americe. Systém jsme namontovali společně se školícím technikem Tatra Trucks. A co když to nějaká větev v terénu utrhne? Vezmeme kus nové hadice a během pár vteřin vyměníme.

Řešení za 5% z ceny za originál – to vidíme jako super kauf. Provoz ukáže, jak dobrá to volba byla. Vše bude ovládané z kabiny přes elektro ventil, který umí napouštět i vypouštět pneu za jízdy u všech kol.

Mrkni na reportáže z přestavby.

A že jsme národ vynalézavců, tak i na Facebooku nám díky fanouškovské základně 45 tisíc lidí (díky!) mohou tu a tam poradit nejrůznější odborníci i zkušení expediční cestovatelé z celého Česka i Slovenska, kromě dobré muziky na cestu hlavně také jak vyřešit různé rébusy ohledně interiéru, kde na každém centimetru záleží, jak efektivně bude využit – třeba takové dveře do sprchového koutu můžou být velký oříšek.

Díky všem zapojeným, za vaše komenty, podporu, rady, tipy!

Srdcaři makají i posádka se chystá

Už od Vánoc nám každý víkend jezdí pomáhat bezvadná parta šikovných lidí, jak my říkáme – srdcařůJeště jednou všem za to děkujeme.  A jaké další vychytávky nám pomohli instalovat za poslední tři týdny?

Asi bude dobrý podotknout, než začneme jmenovat, kdo s čím nám pomohl, že po nás řada našich partnerů vůbec nechce, abychom je tu nějak zmiňovali, ale když máme s někým skvělou zkušenost, rádi o nich povíme dál. O to víc jsme totiž za ně vděčný, když víme, že se dá narazit i na kdejakýho joudu.

Prostě si vážíme toho, když někdo komunikuje jasně, dodržuje termíny a nejde mu jen o to, nacpat si vlastní kapsu. Tak… a teď seznam, co se zvládlo : )

Oproti “rychlosti” některých firem, jen za neuvěřitelný týden v Kobit THZ zvládli nařezat nové krycí plechy, nové zadní boxy, začali dělat na střešním boxu, ochranném rámu a na další kupě věcí. Velký dík a respekt patří řediteli Radkovi Jahelkovi, který s námi v jeho volném čase o víkendech na autě dělá, abychom to vše stihli.

Dál se dělal rozvod drátů k čidlům a instalovala se čidla systému, který bude monitorovat každý pšouk na cestě, který ty uvidíš online! To vše má na starost firma KPCS – také naši partneři. Klucí nábytkářský z VejnyWood vyrazili do práce i o víkendu, aby dohnali všechny resty a stihlo se to, co má – je toho víc, než se zdálo, jakoby za každou dodělanou věcí v interiéru vylezli další dva bubáci, kteří to komplikují a prodlužují. Takže super, že kluci nás v tom nenechali a taky přišli. 

Velkým krokem jednoho celého víkendu byla instalace střešních stanů na míru od Domov na kolech. Sice jsme je na auto dostali hladce pomocí jeřábu, ale instalace nešla tak snadno, jak se zdálo, pár vychytávek jsme museli přidat a předělat, aby byla jistota, že dovádějící dvojce až trojice plnoštíhlejších lidiček ve stanu 210 x 200 cm se za mohutného povyku nezřítí ze střechy dolů.

Otestováno! Nezřítí. Musíme být připraveni na vše ; )

Mistr z Baufera nám udělal fakt esteticky vyvedenou vaničku do ředitelny a ještě vymazlenější bude ve velké koupelně a myslíme, že úplný skvost bude pak schodiště do celého auta – těšíme se na to.

Po zkušenostech s životem v autě jsme přišli na to, že někdy stačí opravdu málo, aby interiér byl tak vymazlený a funkční, abychom se v autě cítili jako doma a cestu si užili o to víc. Určitě bychom to vydrželi pár týdnů, nebo i pár měsíců třeba i na valníku náklaďáku, ale tři roky? Proč to nemít super? Tak se snažíme!

V interiéru nás čeká ještě horda práce: elektrika a instalace komponentů. Třeba na fotce výše vidíš rám postele do ředitelny, která bude u stropu v ředitelně a bude moct sjíždět dolů. Nevěřil bych tomu, že i šikovní chlapy nad sestavením zdánlivě jednoduché věci stráví téměř celý den, bylo to horší než nábytek z Ikea.

S Matracetropico.cz zaměřovali matrace do stanů a do nástavby. Vyrábí jich téměř 800 druhů a pro nás vyrobí speciální matraci pro expediční a obytná auta – bude to nová řada matrací TKS2 : ) Pán šéf z Serviscentrum Vysočina – velký fanda Tater a našeho projektu, nám přivezl náhradní díly na auto a kujeme pikle, jak nám ještě pomůže ♥

Stále bojujeme s ovládáním vzduchových vaků, aby šel ovládat každý zvlášť i vypustit i napustit do maxima – je to výzva.

Pořád velká pochvala patří našim partnerům nářadí Bosch za jejich super stroje.

Času je míň a míň.

Tenhle víkend další mega finiš a kluci z KOBIT THZ  celý týden drou v plném nasazení – fakt neuvěřitelně rychlí a efektivní a klobouk dolů. Dneska chlapík z konstrukce vymyslel na naše auto tolik dalších vychytávek a super věcí, až přecházel zrak a prý bude v práci i v sobotu, jen aby se vše stihlo. Tenhle přístup nám vlejvá do žil novou krev.

Úplně se tam “bojíme” v sobotu přijít – s tím, že třeba z vlastní iniciativy vymysleli a udělali na střechu jezdící schody : D nebo něco podobného, oni tam umí dělat zázraky.

 

Taky koordinujeme, schůzujeme

Ale jen příprava auta a jeho dodělaní je 30% práce na celém projektu. Koordinace s partou lidí, co s námi pojede, nastudování a příprava itineráře, komunikace s partnery, doladění stálé posádky, atd. atd.

To, co se moc zatím nevydařilo, je výlet s dětmi, po téměř roce ladění s patronem tohoto výletu, měsíc před odjezdem, se naše cesty rozešly. Ale neházíme flintu do hnoje, určitě stihneme zrealizovat dobrý skutek, který jsme si předsevzali, a na výlet vyvezeme i ty, kteří by si to jinak dovolit nemohly. Vzpruhou nám je, že náš projekt je tříletý, a jestli nás sleduješ, víš, že makáme a zlepšujem se. Věříme, že fandové s námi i v tomhle ohledu budou trpěliví a dají nám šanci i důvěru, abychom u tenhle náš cíl splnili. Víc info již brzy na našem Facebooku.

Ve středu téměř čtyř hodinová schůzka s kameramanama a klukama ze STROPu.

Dneska schůzky v rádiu a s možná novými členy týmu.

Do odjezdu nám zbývá 36 dnů, těch nejnáročnějších, a pak začne jiná, neméně náročná část. Za rok se stalo neuvěřitelné skutečností, a to díky vám! Díky, jste úžasní.

Díky, že jste u toho s námi!
V letošním roce to bude pořádnej hukot!

Opět tu máme velký finiš, protože odjíždíme v úterý na velkou tiskovou konferenci do Bratislavy, představit náš projekt a naše auto médiím, a tedy celé Slovenské republice.

zprávy do e-mailu

Email

Čerstvé zážitky můžeš získat e-mailem. Snadno a zdarma.

Díky tomu budeš vědět co se děje, jak expedice probíhá a co právě zažíváme. A kdo ví, třeba tě zaujme a přidáš se k nám.

    Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
    Top chevron-downbarsarrow-right