V únoru loňského roku odstartoval svoji cestu ojedinělý cestovatelský projekt Tatra kolem světa 2, jehož organizátoři se rozhodli nejen oživit vzpomínku na stejnojmennou výpravu z konce 80. let, ale stejně tak ukázat ve světě kvalitní české výrobky, a především zprostředkovat poznání světa na vlastní kůži lidem, které láká expediční cestování.

Koncem loňského roku byla expediční T815 zvaná Trajda převezena lodí z Ruska do Džibutska, kde ve středu 3. března startuje druhá etapa expedice, živý přenos ze startu bude od 12:02 k vidění na Facebookové stránce Tatra kolem světa 2. Z Džibutska se kola výpravy roztáčí po východním pobřeží přes 11 afrických států, a to na jih kontinentu, odkud by se měl expediční vůz koncem roku přeplavit do Jižní Ameriky. Změnou oproti prvnímu roku je to, že v Africe nepojede doprovodné vozidlo Adria karavany Sedlčany, se kterým se část týmu po nalodění T815 směr Afrika, s jehož naloděním pomáhala firma Promet Logistics A.s., vrátila do České republiky. Aktuálně je doprovodný vůz zpět v Sedlčanech a je možné si ho pronajmout.

Rok 2021 patří Africe. V plánu je projet 11 zemí, a to z Džibuti po východním pobřeží směr jih, odkud se pojede na západní pobřeží kontinentu. 

Další podstatnou novinkou letošního roku je přivítání nového partnera v projektu, a to české outdoorové značky oblečení a doplňků BUSHMAN. Tato značka vznikla díky chuti cestovat a poznávat a tým TKS2 se z propojení těší. „Spojení s expedicí Tatra kolem světa 2 značce BUSHMAN určitě sluší. Pro nás je možnost obléknout posádku do našich expedičních košil příležitostí si potvrdit, že stoprocentní bavlna je pro africké podnebí i dlouhé přejezdy za volantem prostě nepřekonatelný materiál. A zároveň věříme, že od členů expedice získáme cennou zpětnou vazbu, která nám umožní naše produkty dále zdokonalovat,“ říká výkonný ředitel značky BUSHMAN Petr Hulec. Na expedičním voze přibude tedy nejen nové logo, ale také další jména fanoušků, kteří se rozhodli cestovatelský projekt takto podpořit.

Během plánování itineráře je tým TKS2 v čele s Markem Havlíčkem v kontaktu s ambasádami a velvyslanectvími po cestě, společně tak řeší trasu a mapují situaci tak, aby cesta probíhala bezpečně a bez zbytečných komplikací. Africký kontinent je bezesporu výzvou jak pro cestovatele, tak i pro jejich expediční vůz. Během náročnějších cest bude možnost otestovat pneumatiky Continental, na kterých by se mělo dojet až na jih Afriky, kde dle domluvy budu čekat nové. Stejně tak svůj potenciál ukáže klimatizace od slovenského specialisty Molpir, která byla vytvořena na míru pro různé klimatické výkyvy. Aby byli cestovatelé čilí a plní energie na poznávání, jsou ve střešních stanech na míru vytvořené matrace od Tropico. Posádka týmu, která se dle plánu bude po zhruba dvou týdnech střídat, se má skutečně na co těšit.

Během této druhé etapy po africkém kontinentu se k posádce TKS2 připojil i patron projektu, Stanislav Synek, člen celé původní výpravy, který ve svém věku 83 let stále aktivně cestuje. Zástupci těchto dvou generací stejnojmenných expedic se na palubě Trajdy setkali v úterý 2. března 2021. „Pro mě to je nepopsatelný pocit, tvořit itinerář a další kroky s posledním žijícím členem celé TKS1. Pan synek projel 160 zemí světa a je studnicí vědění a moudrosti. Jsem rád, že jsme mu mohli splnit jeho další sen a zprostředkovat mu účast na naší výpravě, aby mohl zažít to, co zažíval před 30 lety,“ dodává Marek Havlíček. “Celý život cestuji, tak jsem v očekávání, že zde zažiji to, co jsem prožíval za celý život cestování,” doplňuje Stanislav Synek.

 

Zleva: Marek Havlíček, Stanislav Synek, Marek Pecha, Radim Malota, Oskar a Martin Bužkovi

Pro milovníky cestování, a nejen pro ně, bude tým cestovatelů pravidelně, tak jako v loňském roce, přinášet aktuální reportáže ze své cesty. Mimo to bude vznikat druhá série cestopisného seriálu, který diváci budou moci shlédnout na Prima ZOOM. První série dokumentu měla svou premiéru na podzim 2020 taktéž na Prima ZOOM. Aktuální informace a dění z paluby expedice budou moci lidé sledovat i díky sledovacímu zařízení od KPCS, které se letos podařilo díky novému členu týmu Lukáši Hejlovi zapojit. Díky těmto senzorům bude možné v reálném čase vidět teploty brzd, tlak v pneumatikách, venkovní teplotu, apod.

Týmová porada před startem africké části expedice.



Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *