Jak se dělá Tatra kolem světa?

Potkal se jeden z nejbláznivějších dobrodruhů (říká Petr o Markovi) a jeden z nejobdivuhodnějších mechaniků Tatry (říká Marek o Petrovi). Ne to není vtip. Ale vysvětluje to, proč nemohlo vzniknout asi nic jiného a bláznivějšího.

Tatra kolem světa 2 🙂

Na počátku je vždycky nápad, vize, touha… Jenže mít nápad nebo přání k jeho uskutečnění nestačí. To je jedna z věcí, které chceme předávat dál – že je to makačka, cesta plná hrbolů, vzestupů a pádů – tím větších, čím větší je nápad. Ale stojí to za to!

Je to projekt na 5 let (2 roky příprav a 3 roky na cestě). Jen matně tušíme, že nás to změní. Že to hodně ovlivní i ty, co se k nám přidají, ať už fyzicky, nebo duchem budou s námi. Už teď je vás 12 tisíc, a to jsme ještě ani to auto nepostavili. Moc si toho vážíme! ♥ Uděláme vše, abyste z toho měli maximum.

Nebude to jenom zážitek. Ten za pár týdnů vyprchá, vyčpí. Naučíme se a poznáme mnoho, zlepšíme se, otevřeme se novému a snad i ještě víc dozrajeme do těch lidí, kterými si přejeme být.

Tým

Dali jsme dohromady tým, který se toho nezalekne. Jádro tvoří Marek a Petr, s ostatními vás postupně taky seznámíme.

V současnosti až 5 lidí dělá na přípravách intenzivně (více než 10 hodin týdně) a dalších 10 lidí pomáhá s projektem v řádu pár hodin týdně. A desítky lidí jsou připraveni přidat ruku k dílu. Tohle je skvělé. I to je náš cíl – propojovat.

Cesta ke snovému týmu, kterým neotřese nějaký ten pomyslný šutříček na cestě, nebyla a není nic jednoduchého.

Řídit partu kreativců a nadšenců rozkutálenou po celém světě, když nikdo z nich nemá v sobě nadání “ředitele”, je dost nesnadné, a tak jsme se nedávno jali hledat projekťáka/projekťačku – zkrátka někoho, kdo má blízko k cestování, ale nevadí mu ani tabulky a termíny, ba naopak se s nimi přátelí.

Je potřeba řešit tisíce (nepřeháním) drobných úkolů v pozadí, které obvykle v obdobných projektech bývají divákům neviditelné. Je to jiné než KaMa na cestě kolem světa, která byla takovým předskokanem.

Je to jiné v tom, že to nebereme jako jen další naší cestu za dobrodružstvím, ale jako náš závazek podávat skvělé výstupy, které obohatí, potěší, podpoří ty, kdo nás sledují a podporují.

Nejsme v tom sami

O tom, kdo nás podporuje, uděláme ještě samostatný článek. Ale velkou radost máme z toho, že se k nám do týmu přidal i pan Synek, člen posádky původní expedice. Sdílí s námi své příběhy a pomáhá nám natáčet video na Hithit. Je to neuvěřitelný týpek, který si okamžitě získal náš respekt.

Stanislav Synek je cestovatel celou svou duší, ve svých 83 letech stále cestuje a tím podle nás elegantně zavírá pusu těm, kteří tak často říkají, že “to nejde” 🙂

Co jsme se díky přípravám zatím naučili?

  • že legalizovat takový stroj dneska není žádná prča (a už vůbec ne levná)
  • že za každou nálepkou partnera na kapotě jsou stovky mailů, telefonátů a desítky jednání
  • že lidi, co drží slovo a udělají to, co slíbí  a udělají to včas, jsou docela vzácností, ale díky bohu za ně!
  • že když je nápad skvělej a motivace silná, člověka to nezastaví, ani když se to začne s*át

Tatra GTC je legenda

Je to legenda, která už nikdy nepojede. Sice jsme si to museli v Kopřivnici, tedy Tatra-mág Petr to prověřil. Bylo to několik hodin prozkoumávání tohohle speciálu. Inspirující zážitek. Sice bychom ji při troše vůle určitě zprovoznili, možná by se projela jako veterán (protože papíry klasickou cestou by asi jen těžko dostala), ale je to národní poklad, a tak myslíme, že si zaslouží své místo v muzeu a v našich srdcích.

Čím teda pojedeme?

No a tohle se stalo otázkou, která nám nedala spát už od léta 2018. A též tomu budeme věnovat celý článek – autě, přestavbě, legalizaci 🙂

Kdo nám s tím pomůže?

Další prekérní otázka. Mezitím, co řešíme těch tisíc úkolů, Petr si tu a tam uváže kravatu a vydává se oslňovat naším skvělým nápadem partnery, ty mediální i ty sponzorské (no a ani tady nestačí jen samotný nápad).

Možná někoho teď zklameme, ale ani nás (stejně jako původní Tatru) neminou nějaké ty samolepky na kapotě. Tahle “sranda” bude stát zhruba 19-25 milionů jen v nezbytných nákladech (a to máme v plánu po cestě dělat i prospěšné projekty, které jsme zatím do nákladů nezapočetli, protože všechny síly směřujeme k tomu, abychom vůbec vyjeli). A i když si Marek s Petrem něco nasyslili 🙂 – pokryje to nákup auta a drobné, co zbudou, vystačí na několikaletý život na palubě. Udržovat expediční speciál při životu a ve formě bude nejnákladnější.

A tu jsme kromě shánění partnerů začali být i kreativní.

Vzít na cestu samolepky nebo poslat z cesty pohled fanouškům je jedna věc, ale posadit si sponzora nebo někoho z vás na jednu ze sedaček a zajistit vám největší jízdu vašeho života – to je výzva!

Jestli v tom chcete jet s námi (i doslova!)

Sledujte nás na sítích, vše se brzo dozvíte.