Expedice Tatra Kolem Světa 2 se díky současným nouzovým omezením musela přizpůsobit a změnit tak plán od původního itineráře celé výpravy. Díky neoficiálnímu dřívějšímu uzavření hranic cestovatelé nemohli vjel do další země, do Gruzie, to je ale neodradilo od cestování a aktuálně křižují Tureckem. 

 

Přestože tato expedice odkazuje na výpravu z konce 80. let, nikdo nečekal, že se ji začne toliko podobat.

„Podobnost s TKS1 je nyní o poznání větší, než se zdálo. TKS1 přinášela zprávy a informace z cesty do země, ze které nebylo tak jednoduché odcestovat, tyto zprávy přinášely lidem svěží vítr, naději, radost, a poznání. Nyní, i když je to neuvěřitelné, je téměř podobná doba a vycestovat z ČR je složitější než před rokem 89. Bylo by kacířské, kdybychom se i tomuto našemu poslaní postavili zády.

 Přerušit expedici na dobu, než se to uklidní?

Přerušila snad TKS1 z mnohem horších důvodů svou výpravu? Nebo Z&H? Nebo nějaká velká výprava? NE. Každá výprava vždy jde kupředu, nebo se ukončí, neexistuje nic mezi tím, jakože by posádka přiletěla domů, nemohla by nastoupit do práce. Nemohla by prakticky nic, jen by čekala na to, až někdo rozhodne, že se situace uklidnila, pak sedne do letadla a poletí k Trajdě, aby pak třeba za měsíc letěla domů, protože se někde jinde situace změní. To není expedice, ale pochopitelná praxe u cestovní kanceláře. Náš projekt měl a má ukazovat, že vždy existuje cesta.“ Podal vyjádření spoluzakladatel TKS2 Marek Havlíček, který tak vyjadřuje svůj vděk nejen Husky, Bosch Service, Bosch Power Tools, Kobit – THZ, RosAtom, Prima ZOOM, Mexikáno, Moplir, Adria Karavany Sedlčany, KPCS, Continental, Czech Republic The Country For The Future, Tropico, jakožto hlavním partnerům projektu, ale i všem ostatním, bez kterých by bylo těžké TKS2 zrealizovat.

Turecko rozlehlá země, která má cestovatelům co nabídnout, je posádka týmu prakticky denně kontrolována policejními a vojenskými hlídkami, které jim dělají testy. Pokud by nějaký z testů vyšel pozitivně, bylo by to velkým úskalím pro výpravu. Také z důvodu bezpečnosti se parta cestovatelů snaží velkým městům spíše vyhýbat a vyhledávají venkov, nebo úplné samoty.

Část týmu, která zůstává prozatím v Česku koordinuje možnosti, jak se z Turecka posunout dál. Hranice do Gruzie by se měly opět otevřít za několik dní a v úvahu připadá i myšlenka se z Turecka dostat přes Černé moře do Ruska. „Ohledně nejbližšího dalšího postupu komunikujeme s ambasádami v Turecku, Gruzii, Ázerbájdžánu, Rusku a Kazachstánu, které pro nás mají připravené horké novinky ohledně aktuálního vývoje. Spolupracujeme dále i s Czech Tradem, který nám pomáhá v obchodních otázkách a významně nám usnadňuje naši orientaci v jednotlivých vydaných nouzových opatřeních. Co se týče Ruska, tak lodní doprava mezi Tureckem a Ruskem je značně omezena, ovšem minulý týden se mi povedlo najít na radaru loď plující z Ruska do Turecka a zkontaktovat směsicí ruštiny a turečtiny její majitele. Byli velmi vstřícní a výsledek jednání byl, že rádi uvítají Trajdu i Budičku na palubě. Aktuálně tedy řešíme další administrativní úkony k tomu, aby mohl být podobný převoz uskutečněn,“ komentuje průběh koordinace organizátorka výpravy Lucie Vonásková.


1 Comment

avatar

Skvěle! Hlavně se nevzdávat! Držím palce 👍

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *