Tatra kolem světa 2

Z deníčku TKS2, aneb prožíváme kouzla Etiopie

Zdravíme z Etiopie

7. a 8. březen 2021

Na hraničním přechodu Dewele z Džibutska do Etiopie proběhlo vše hladce a poměrně rychle. K hranicím přijíždí vlak, který převáží jak lidi, tak i mnohé zboží, věci, zvířata, zkrátka vše. Vlak jede přímo do města Harar, kde jsme si udělali také zastávku.

Centrum starobylého města Harar je zapsáno v UNESCO a člověk si zdě připadá doslova ztracen v čase. Procházky opevněním městem plným úzkých cestiček dávají této naší zastávce neopakovatelnou atmosféru.

Návštěva vesnice na konci slepé cesty

11. březen 2021

Dnešní den se nesl v objevitelském duchu. Přestože je běžné v dnešní době používat digitální navigace, jsme stále příznivci papírových map. Ze zkušenosti víme, že ne všechny cesty jsou dobře zmapované a že spoléhat se jen na jeden druh navigace se může člověku vymstít. Dnes jsme vzali do ruky mapu Etiopie a naplánovali jsme si zajížďku do osady v oblasti Awash. Po hliněné cestě jsme po několika hodinách dorazili na místo.

Oblast Awash je známá především díky svým vodopádům.

„Auto se snažíme sbalit poměrně brzy. Daří se nám odjet jen 45 minut po plánovaném odjezdu. Písečnou krajinou odjíždíme do NP Awash, konkrétně k vodopádům. Poté, co scházím kamenitými schody až dolů k řece, usazuji se na kameni, na který padá příjemně studená mlha. Pozorujeme, že dole pod vodopády se ve vodě něco hemží – a já poprvé ve volné přírodě vidím krokodýly. Nejdřív dva, tři a v závěru je jich tam 8. To už mi sezení na kameni nepřipadalo tak super, protože krokodýlek umí utíkat a plavat fakt rychle,“ popsala svoje zážitky Tereza.

Národní park Abijatta-Shalla

12. březen 2021

V pátek 12. března jsme dorazili na Národního parku Abijatta-Shalla, který je známý zejména svými jezery, podle kterých se jmenuje. Mimo jezera jsou snad největším lákadlem četné horké prameny v jezeře Abijatta, jejichž teplota dosahuje až 97 stupňů Celsia.

Termitiště, které je pro srovnání s Trajdo vysokou ke 4 metrům.

Oblast Omo a kmen Hamerů

15. březen 2021

Během těchto tradičních rituálů musí chlapec běhat po zádech několika volů, během čehož nesmí spadnout, kdyby upadl, sklidil by jen výsměch. Dívky jsou během rituálu bičovány a jako známky jejich vyspělosti jsou šrámy, které jim zůstanou na těle. Přestože jsem se těchto rituálů neúčastnili, setkání s lidmi z tohoto kmene pro nás všechny bylo silným zážitkem a my se o něj s vámi již brzy podělíme prostřednictvím videa.

Návštěva parku Gamo Gofa

16. březen 2021

Návštěva parku v oblasti Gamo Gofa a nádherného pralesa plného opic, hledání místa na spaní se povedlo až za malou vesnicí na konci vedlejší cesty, do které nepřijel turista dle starosty 35 let. Tak nás při všem pozorují desítky dětí a lidí. I to je Afrika. Vlastně většina z nás si to užívá, nikdo z dětí si neříká o peníze a jsou jen zvídavé a šťastné. Všechny nás to hřeje u srdce a považujeme to za jeden z nejkrásnějších večerů v Africe.

Nejen liány nám nabídly příjemnější klima, díky speciální klimatizaci od Molpir se nám cestuje lépe a mám tak více energie na další poznávání jak přírodních, tak i kulturních krás světa.

Návštěva školy, oblast Doshe

17. březen 2021

Včera, když jsme hledali vhodné místo noclehu, jsme odbočili na vedlejší cestu, kde jsme narazili na vesnici, kam se dle starosty 35 let nepodíval žádný turista a ani cestovatel. Nabídl nám přespání a že nás další den provede po okolí Doshe.

„Tatra nás dostala do vesnice, kterou dle starosty nenavštívil turista za celý jeho život, starostovi je 38 let. Proto jedeme Tatrou, dostane nás dál a zažije a vidíme to co málokdo,“ dodal Marek.

Místní děti nám zazpívaly a ukázaly, kde se učí. Byly z naší návštěvy tak zaskočené, že ani nemohly předstírat to, že se učí.

„Vesnice Doshe, kde starosta říkal, že to tady 35 let nenavštívili žádní turisté. Tohle je jeden ze zážitků, na který nikdy nezapomenu,“ vzpomíná na návštěvu vesnice Lukáš.

Zpět do školních lavic, aneb Lukáš se hlásí :)

Školu postavila etiopská nezisková organizace, která ji vystavěla a vybavila jen základním vybavením. Díky Tatře jsme se dostali na téměř nedostupné a odlehlé místo a díky tomu jsme měli možnost poznat etiopský život neposkvrněný cestovním ruchem a západním světem.

První africká etapa je za námi. Expedice ale rozhodně nekončí, 23. března se naše posádka obměnila a s novými dobrodruhy pokračujeme v poznávání této tolik kouzelné země.

zprávy do e-mailu

Čerstvé zážitky můžeš získat e-mailem. Snadno a zdarma.

Díky tomu budeš vědět co se děje, jak expedice probíhá a co právě zažíváme. A kdo ví, třeba tě zaujme a přidáš se k nám.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.