Tatra kolem světa 2
Tatra kolem světa 2
Tatra kolem světa 2
Tvar
Expedice po Jižní Americe

Letní Patagonie

(12. 2. - 2. 3. 2023)
Hledáme ty z vás, kteří mají chuť podpořit tuto neopakovatelnou výpravu a chtějí svou účastí zanechat českou stopu v Patagonii.
Koupit na eshopu

Na této etapě vyjedeme z legendárního Buenos Aires s nejznámějším symbolem metropole, obeliskem nacházejícím se v ulici Avenida 9 de Julio. Navštívíme švýcarské městečko uprostřed Argentiny, San Carlos de Bariloche, ležící na úpatí And, na jižním břehu jezera Nahuel Huapi, mezi horami Otto, Catedral a López. Pro svou polohu v zelené horské krajině je významným střediskem cestovního ruchu s návštěvností zhruba milionu turistů ročně. Naše cesta bude dále pokračovat přes ledovec Perito Moreno, ležící v národním parku Los Glaciares na území Patagonie v Argentině, který byl pojmenován byl podle objevitele Francisca Morena. Je součástí Jihopatagonského ledovcového pole a jde o jeden ze tří patagonských ledovců, který se stále zvětšuje. V místě konce ledovce jeho šířka dosahuje 5 km a průměrná výška je 74 m nad hladinou jezera Argentino a celková hloubka ledu je 170 metrů. V této etapě dále uvidíme pohoří El Chaltén, hlavní město trekkingu v Argentině, s impozantním horským štítem Fitz Roy. Ke konci etapy nakonec dorazíme přes neuvěřitelné scenerie do absolutní mety všech cestovatelů Ushuaii, což je město na jižním pobřeží největšího jihoamerického ostrova, Ohňové země. Toto město je zároveň považováno za nejjižnější město na světě, jelikož leží na 54°48'57 jižní šířky. Ushuaia je základnou pro výpravy do Antarktidy i důležitým střediskem rybolovu. Rozkládá se na úbočí hor prudce se svažujících do průlivu Beagle.

Start etapy
Start etapy
Buenos Aires
Cíl etapy
Cíl etapy
Ushuaia
Délka etapy
Délka etapy
18 dnů
Ujetých km
Ujetých km
4500 km
Řidič etapy
Řidič etapy
Lukáš Hejl
Orientační cena letenky
Orientační cena letenky
32500 Kč
Cena etapy
73 420 Kč
Chcete poradit?
Chcete poradit?
Jsem Lucie a poradím Vám se vším okolo etapy naší Tatrovky :)

Itinerář etapy

12. 2. 2023
Buenos Aires – Carlos Casares

Buenos Aires je hlavním a největším městem Argentiny. Město se nachází na západním pobřeží Río de la Plata, na jihovýchodním pobřeží Jižní Ameriky. „Buenos Aires“ lze přeložit jako „dobré povětří“, ale původní význam byl podle původního názvu „Real de Nuestra Señora Santa María del Buen Ayre “, pojmenované po Madoně z Bonaria na Sardinii v Itálii. Kvalita života v Buenos Aires byla v roce 2018 na 91. místě na světě a byla jednou z nejlepších v Latinské Americe. V roce 2012 bylo Buenos Aires nejnavštěvovanější město v Jižní Americe a druhé nejnavštěvovanější město Latinské Ameriky. Je známé svou zachovalou eklektickou evropskou architekturou a bohatým kulturním životem. Z Buenos Aires budeme pokračovat do Carlos Casares, města vybudovaného kolem stanice na Buenos Aires Western Railway. Stanice byla pojmenována po Carlosi Casaresovi, guvernérovi Buenos Aires v letech 1875 až 1878. Mezi přední místní památky patří Verdiho divadlo, Bristolské divadlo, Kostel Panny Marie Carmen, kulturní centrum, knihovna José Ingenieros a tradicionalistické centrum El Bagual. Město také přitahuje turistický ruch jako centrum stezky pevností (Huella de Fortínes), historicky známé jako „západní hranice provincie Buenos Aires“. Stezka pro koně dlouhá 100 km začíná ve Fort Paz a zahrnuje zbytky pevností postavených v 70. letech 19. století, aby odvrátily nájezdy domorodců.

13. 2. 2023
Carlos Casares – Santa Rosa de Toay

Z působivého městečka Carlos Casares pojedeme směr Santa Rosa. Santa Rosa je město v argentinské Pampas, leží na východě provincie, na břehu laguny Don Tomás. Mezi městské památky patří čtvrť Fitte, pomník San Martín, Justiční palác, divadlo Teatro Español, Provinční muzeum umění a Zemské přírodovědné muzeum. Santa Rosa byla založena na západním okraji argentinských Pamp, v dosahu dvou různých přírodních prostředí: na konci pláně a na začátku země rozbitého údolí Pampy. Město zaujímá část dostředivé pánve se základnou v laguně Don Tomás, odkud stéká dešťová voda z okolí.

14. 2. 2023
Santa Rosa de Toay – Puelches (střed Argentiny)

La Pampa je řídce osídlená provincie Argentiny, která se nachází v Pampách ve středu země. V 1604 Hernando Arias de Saavedra byl první evropský průzkumník, který dosáhnul oblasti – až v 18. století zde španělští kolonisté založili trvalé osídlení. Odpor místních domorodých obyvatel zabránil velké expanzi až do vlády Juana Manuela de Rosase. Neustalo, dokud Julio Roca dobyl poušť v 19. století. Území bylo rozděleno mezi důstojníky a ti postavili první argentinské osady. V provincii jsou pouze dvě hlavní řeky: Colorado („Červená řeka“) na hranici s provincií Río Negro a přes ni Salado („Slaná řeka“). Hladina Salada klesá, protože jeho přítoky v provincii Mendoza jsou odkloněny pro zavlažování. Zatímco většinou plochá, provincie také obsahuje hory jako Sierra de Lihuel Calel, kde lze pozorovat různé tvary terénu. Většina Sierra de Lihuel Calel je tvořena jedním typem vulkanické horniny, který chrlily starověké sopky. Puelches je vesnice v regionu Pampa a slouží jako správní centrum departementu Curacó s venkovskou oblastí rozšiřující se do departementu Lihuel Calel na jihu provincie. Národním výnosem z roku 1978 je považováno za geografický střed Argentiny. Kamenná značka označuje přesný střed. Přestože bylo založeno jako dobytčí město v tradiční zemědělské oblasti, hlavní hospodářskou činností je výroba soli a těžba. Název města odkazuje na původní obyvatele Puelche, kteří obývali oblast před příchodem argentinské armády. Do 40. let 20. století region vzkvétal, protože rostoucí tok řeky Salado umožňoval činnosti, jako je chov dobytka, rybolov a těžba. To skončilo, když byl tok řeky odkloněn západními provinciemi, což způsobilo významnou ztrátu povrchových vod v celé provincii. Z památek můžeme v regionu najít starou kapli Angel Custodio, postavenou místními obyvateli v roce 1963 z téměř výhradně kamene. Dalším představitelem místní historie je památník Ñancufil Calderón, jednoho ze zakládajících členů města.

15. 2. 2023
Puelches – Neuquén

Neuquén je hlavní město argentinské provincie Neuquén. Město a jeho okolí má více než 340 000 obyvatel, což z něj činí největší město v Patagonii. První obyvatelé oblasti se stěhovali podle ročních období, klimatických podmínek, množství potravy a zvěře. Oblastí soutoku řek Limay a Neuquén procházela jedna z nejvýznamnějších stezek využívaných obyvateli etnické skupiny Mapuche. Město je známé svými kulturními prostory, jako jsou muzea Gregorio Álvarez a Paraje Confluencia a Galerie umění Emilio Saraco. Nově postavené Museo Nacional de Bellas Artes se otevřelo v roce 2004. Muzeum představí jak národní tak mezinárodní umělce. Po celém městě lze také nalézt řadu historických památek z 20. století, jako je Fotheringham Crossing Pyramid ve čtvrti Sapere.

16. 2. 2023
Neuquén – San Carlos de Bariloche

San Carlos de Bariloche, obvykle známý jako Bariloche je významným turistickým centrem s lyžařskými, turistickými a horolezeckými zařízeními. Kromě toho má mnoho restaurací, kaváren a obchodů s čokoládou. Jméno Bariloche pochází z mapudungunského slova Vuriloche, což znamená „lidé zpoza hory“ (vuri = vzadu, che = lidé). Lidé z Poya používali průsmyk Vuriloche k překročení And a dlouho ho drželi v tajnosti před španělskými kněžími. Poblíž se nachází největší lyžařské středisko v Jižní Americe a na jižní polokouli Cerro Catedral. Krásné pláže jako Playa Bonita a Villa Tacul jsou vhodné spíše pro opalování se. Pouze odvážní plavci se vydávají do studených vod jezera Nahuel Huapi, které má v létě průměrně 14 °C. Mezi turisty jsou také oblíbené aktivity jako je rybaření, rafting na divoké vodě, pozorování ptáků a trekking po stezkách v nedaleké horské divočině.

17. 2. 2023
San Carlos de Bariloche – Esquel

Město Esquel se nachází u potoka Esquel a je obklopeno horami La Zeta, La Cruz, Cerro 21 a La Hoya. La Hoya je známá jako lyžařské středisko s kvalitním sněhem. Národní park Los Alerces je 50 km severozápadně od města. Důležitou turistickou atrakcí je úzkokolejná železnice, známá jako La Trochita nebo jako The Old Patagonian Express podle knihy The Old Patagonian Express od Paula Therouxe. Se svými 402 km na délku je to údajně jediná provozovaná úzkorozchodná dálková trať a nejjižnější železnice na světě. Prvních padesát parních lokomotiv na olej vyrobila společnost Henschel & Son z Německa v roce 1922. Později bylo koupeno dvacet pět lokomotiv od Baldwin Locomotive Works of Philadelphia. Vlak zůstává autentický a v provozu díky úsilí týmu pracovníků Talleres Ferroviarios El Maiten, kteří několik dílů vyrábí ručně. Vlaky nyní jezdí jako turistický výlet mezi Esquelem a malou osadou Nahuel Pan, která se nachází na úpatí stejnojmenné sopky.

18. 2. 2023
Esquel – Río Mayo

Chubutské město Río Mayo má po většinu roku drsné klima (první mrazy se vyskytují v březnu nebo dubnu), charakterizované prodlouženými, chladnými a extrémně nepřátelskými zimami s teplotou okolo -27 °C. Río Mayo nabízí provozování aktivit, jako je sportovní rybolov, jízda na koni, jízda na horském kole a pěší turistika.

19. 2. 2023
Río Mayo – Cueva de las Manos

Cueva de las Manos je jeskyně a komplex skalních maleb v provincii Santa Cruz, 163 km jižně od města Perito Moreno. Je pojmenován po stovkách maleb rukou nakreslených na skalních stěnách. Byly vytvořeny v několika vlnách mezi 7300 př.n.l a 700 n.l. Toto místo je některými vědci považováno za nejlepší materiální důkaz raných jihoamerických skupin lovců a sběračů. Místo je národní historickou památkou v Argentině a je na seznamu světového dědictví UNESCO.

20. 2. 2023
Cueva de las Manos – Las Horquetas

V teto den se posuneme směrem k Las Horquetas. Prohlédneme si působivé obrysy laguny La Guitarra, které získala své jméno díky podobnosti tvaru. Cesta prochází pár desítek metrů od ní, rovnoběžně s řekou Las Dumas, která však není tak dobře viditelná, protože je asi o 200 metrů níže. Cesta stoupá přímo do svahu, podél širokého lesa. Od určité výšky jsou stromy osídlovány velkými lišejníky, v okolí známými také jako Barba de viejo (stařešinovy vousy), což dodává okolí magický aspekt.

21. 2. 2023
Las Horquetas – El Chaltén

El Chaltén se nachází v provincii San Cruz v jižní Argentině, nedaleko národního parku Los Glaciares. Největšími lákadly této lokality a jedním z důvodů existence tohoto města jsou skalnaté masivy Fitz Roy a Cerro Torre. Tyto majestátné a jedinečné skalní útvary přitahují každoročně obrovské davy turistů a horolezců. Zajímavý je samotný vznik města El Chaltén. V polovině 80. let, kdy byly politické vztahy mezi Argentinou a Chile velmi chladné a nepřátelské, se Argentina rozhodla založit v této řídce osídlené oblasti oficiální osadu, a důvod byl prostý: Na společné hranici mezi Argentinou a Chile o celkové délce více než 5600 km najdete místa, kde dosud nebyla definována přesná mezinárodní hranice. Jedním z takových míst je oblast jižně od Fitz Roy a Cerro Torre. Tak bylo v roce 1985 založeno město El Chaltén. V jazyce původního lidu Tehuel to znamená „kouřová hora“. Důvodem jsou téměř neustále přítomné mraky zakrývající vrchol Fitz Roy, díky nimž indiáni považovali horu za sopku. Pokud budeme mít dostatek času a energie, můžeme se krátkou tříhodinovou procházkou dostat z El Chalten do kempu pod Fitz Roy, případně stoupat další hodinku k ledovcovému jezeru Laguna de los Tres, kde se vám otevře úžasný výhled na samotný Fitz Roy a několik dalších blízkých vrcholů.

22. 2. 2023
El Chaltén

Tento krásný výroční den (tři roky od startu expedice) věnujeme vycházkám v působivé přírodě poblíž hory El Chaltén.

23. 2. 2023
El Chaltén – Perito Moreno

Ledovec Perito Moreno se nachází v národním parku Los Glaciares v jihozápadní provincii Santa Cruz v Argentině. Je to jedna z nejvýznamnějších turistických atrakcí v argentinské Patagonii. Ledová formace o rozloze 250 km2 je jedním ze 48 ledovců napájených jižním patagonským ledovým polem a toto ledové pole je třetí největší světovou zásobou sladké vody na Zemi. Ledovec Perito Moreno hrál hlavní roli při obraně území Argentiny v hraničním sporu s Chile. V posledních letech si získaly oblibu trekingové túry na ledě, které trvají od dvou do pěti hodin.

24. 2. 2023
Perito Moreno
25. 2. 2023
Perito Moreno – Torres del Paine

Národní park Torres del Paine byl hlasováním v National Geographic zvolen jako páté nejkrásnější místo na světě a podle TripAdvisoru byl ohodnocen jako osmý div světa. Jedná se nepochybně o nejkrásnější místo z celého Chile. V Torres del Paine se nachází hory, ledovce, jezera i řeky v jižní chilské Patagonii. Paine v jazyce Tehuelche znamená „modrý“, zatímco Torres znamená „věže“. Národní park Torres del Paine je jednou z jedenácti chráněných oblastí regionu Magallanes a chilské Antarktidy (spolu se čtyřmi národními parky, třemi národními rezervacemi a třemi národními památkami). Společně tvoří chráněné zalesněné oblasti asi 51 % území regionu. V Torres del Paine jsou výrazné tři žulové vrcholy pohoří Paine Massif. Jsou známé jako Torres d'Agostini, Torres Central a Torres Monzino. Mezi známá jezera patří Grey, Pehoé, Nordenskiöld a Sarmiento. Oblíbeným výletem je procházka údolím Francés, která trvá přibližně 10 hodin a má střední obtížnost. Případně jsou také oblíbené výlety k jezeru Pingo nebo na ledovec de Grey s výhledem na jezero.

26. 2. 2023
Torres del Paine – Punta Arenas

Punta Arenas je hlavní město nejjižnějšího regionu Chile. Je to jeden z nejjižnějších přístavů na světě, který slouží jako vstupní město do Antarktidy. Punta Arenas byla původně založena chilskou vládou v roce 1848 jako malá trestanecká kolonie. Během zbytku 19. století rostla Punta Arenas co do velikosti a významu kvůli rostoucí námořní dopravě a obchodnímu cestování na západní pobřeží Jižní a Severní Ameriky. Město je zásobováno vodou z řeky San Juan. V okolí můžeme vidět kolonie tučňáků na ostrově Isla Magdalena, přírodní mořský park Ostrov krále Jiřího, kde je možné pozorovat velryby, hřbitov v Punta Arenas, katedrálu a kostel P. Marie Pomocnice, Cerro Mirador a rezervaci Magallanes s hezkým výhledem na Magalhãesův průliv.

27. 2. 2023
Punta Arenas – San Sebastian

San Sebastian byl osídlen původními obyvateli více než 12 000 let od doby, kdy se stěhovali na jih od pevniny. Dokonce i poté, co Argentina dosáhla nezávislosti, zůstalo toto území pod domorodou kontrolou až do tažení národa známého jako Dobytí pouště v 70. letech 19. století. Následovala evropská imigrace kvůli zlaté horečce a rychlému rozšíření chovu ovcí na velkých rančích v této oblasti. Ohňová země je posledním argentinským územím, které získalo status provincie, k němuž došlo v roce 1990.

28. 2. 2023
San Sebastian – Karukinka (Isla Grande de Tierra del Fuego / Paso Bella Vista border)

Přírodní park Karukinka je obrovská soukromá přírodní rezervace v srdci chilské Tierra del Fuego. Bujné lesy, nádherná jezera, zvlněné kopce, tyčící se hory, velkolepé fjordy, sníh a led a bohatá flóra a fauna. To vše se zde nachází, ale ne všechno je snadno dostupné. Existuje několik dobře značených a dobře udržovaných turistických tras, které všechny začínají v blízkosti vstupu do parku. V parku se nachází svěží nedotčené lesy, údolí a potoky i hřebeny s monumentálními výhledy a to vše s absolutním minimem turistů. Karukinka nemá takovou infrastrukturu, jakou byste našli v jiném přírodním parku, ale v parku a poblíž u jezera Lago Blanco je několik chat a kempů. Na jih od Parado Russfin nejsou žádné čerpací stanice.

1. 3. 2023
Karukinka (Isla Grande de Tierra del Fuego / Paso Bella Vista border) – Ushuaia

Ushuaia je hlavní město Ohňové země a nejjižnější město světa. Ushuaia se nachází v široké zátoce na jižním pobřeží Isla Grande de Tierra del Fuego, ohraničené na severu pohořím Martial a na jihu kanálem Beagle. Ushuaia se nachází zhruba 1100 kilometrů od Antarktického poloostrova a je jedním z pěti mezinárodně uznávaných antarktických vstupních měst. V blízkosti Ushuaia se nachází množství zajímavostí, kvůli kterým stojí za to přijet dříve. Například známý maják Les Eclaireurs. Les Eclaireurs je někdy zaměňován s „majákem na konci světa“ (Faro del fin del mundo), který proslavil Jules Verne ve stejnojmenném románu; ale Faro del fin del mundo leží asi 320 km východně od Ushuaia na ostrově Isla de los Estados. Dále se zde nachází národní park Tierra del Fuego a zátoka Lapataia. Do parku se lze dostat po dálnici nebo „vlakem konce světa“ (Tren del Fin del Mundo) z Ushuaii. V Ushuaii je také muzeum z dob anglického a argentinského osídlení, včetně let, kdy to byla vězeňská kolonie. V Ushuaii jsou k vidění také místní divocí ptáci, tučňáci, tuleni a kosatky.

2. 3. 2023
Ushuaia

Patagonie je splněným snem

Terénní vůz Tatra

Expedice Tatra kolem Světa 2 jede speciálně upraveným expedičním vozidlem na podvozku Tatra 815. Nabízí novým členům příležitost připojit se k výjimečné etapě v Jižní Americe. Hledáme ty z vás, kteří mají chuť podpořit tuto neopakovatelnou výpravu a chtějí svou účastí zanechat českou stopu v Patagonii, která je v mnoha ohledech nevšední a nezapomenutelná. 

Divoká příroda

Cestování v terénním voze značky Tatra s sebou přináší nové možnosti kudy a kam na expedici jet. Speciálně upravený podvozek nabízí možnost vyjet z asfaltových cest do neprozkoumaných končin světa. Díky speciální terénní úpravě se tak dostaneme do míst, kam se běžné auto nedostane.

Nezapomenutelné výhledy

Svým členským příspěvkem si nekoupíte zájezd nebo službu, ale podpoříte tento unikátní projekt a vše co tento projekt vytváří. Mimo jiné nám pomůžete šířit dobré jméno České republiky ve světě i autenticky informovat veřejnost v ČR o tom, jak se žije v jiných zemích. V neposlední řadě pomůžete i s naším cestovatelským seriálem. Stanete se legitimním členem týmu a budete mít možnost se části naší cesty kolem světa zúčastnit a svou účastí náš projekt podpořit.

Jak to chodí na palubě

Nejčastější dotazy

Jak se zúčastním expedice?

Nejprve je potřeba zarezervovat si svoji etapu zde na webu tlačítkem “přidat do košíku”. Zde jsou vypsána všechna volná místa na daný rok. Po zakoupení etapy na našem webu vám posíláme přihlášku a krátký dotazník. Po vyplnění a podepsání přihlášky i dotazníku se stáváte dočasnými členy společnosti, která provozuje expedici a posíláme vám údaje k platbě. Platba probíhá bankovním převodem. Vaše účast v etapě je rezervována šest dní od objednávky na e-shopu, do této doby čekáme vaši platbu. Pokud platba do šesti dní nepřijde, tak poté jsme bohužel nuceni dát přednost dalším účastníkům. Přímo před etapou děláme schůzku všech členů etapy online. Kontaktuje vás organizátorka Lucie a ta vás seznámí se všem informacemi, s ostatními členy vaší etapy a společně se domluvíme na rozdělení jednotlivých rolí v etapě a na konkrétním průběhu etapy.

Jak se dopravím na místo setkání s Tatrou na začátku etapy?

Dočasným členům každé etapy zasíláme doporučené letenky z Prahy, kterými vždy letí většina dočasných členů dané etapy. Na letišti v Praze se dočasní členové setkají před odletem a následně letí spolu doporučeným letem včetně společného přestupu. Po příletu se domlouváme společně na dopravě z letiště na palubu expedičního vozu. Nabízíme případně i možnost asistence s koupí letenek nebo přímo zařízení vašich letenek. Samozřejmě, pro cestovatele (podle osobních preferencí) je zde možnost koupit si vlastní letenky a dopravit se sám po vlastní ose na místo setkání. Většinou je „cestovatelů po vlastní ose“ cca třetina z dočasných členů etapy.

Co budu dělat na palubě? Zvládnu to zrovna já?

Ano, zvládne to každý! Každý z dočasných členů/členek má svoji důležitou funkci v týmu, kterou zastává a za kterou zodpovídá. Na funkcích se domluvíme přímo na schůzce podle preferencí a schopností jednotlivých účastníků. Jednou z funkcí je např. kuchař, pomocný kuchař (škrábání brambor), skládač stanů, automechanik, nákupčí... Rádi vám dáme nějakou zodpovědnou úlohu v týmu, která odpovídá vašim preferencím. Všichni jsou pak plánovači, všichni se podílíme na hledání odboček a na obohacení našeho itineráře tak, abychom toho viděli a zažili co nejvíc. Všichni jsme tým a podílíme se na stavbě itineráře.

Jaký je program etapy?

Program etapy domlouváme na schůzce dočasných členů již přímo v sestaveném expedičním týmu až na palubě. Máme vždy nějaké pevné záchytné body, kterými je potřeba projet, ovšem mezi nimi jsme otevřeni kolektivní tvořivosti s podporou dočasných členů zastávajících funkce logistika a funkce výletníka. Pokud máte nějaké vlastní preference, můžete je přinést do etapy. Pokud budou na trase, můžeme je po dohodě s celým týmem a především po dohodě s vedoucím expedice Markem zahrnout. O finálním zařazení nebo vyloučení návrhu programu rozhoduje vždy a pouze vedoucí expedice Marek Havlíček.

Co je v ceně etapy?

V ceně je strava zpravidla dvakrát až třikrát denně, voda na pití, spaní, ubytování. Případné kapesné jde tedy pouze na věci navíc. Pokud se však s týmem dočasných členů domluvíme na vstupech do národních parků nebo budete chtít si kupovat suvenýry, vlastní jídlo, nealkoholické drinky, alkohol, pivo.. tak se vždycky nějaký obnos kapesného hodí. V ceně nejsou: letenky (cca 14-25tis), vstupy do parků (cca 100-200USD dle navštívené destinace), alkohol, pojištění. V závorce dávám varianty, dá se vybrat levnější i dražší varianta. Se vším moc rádi pomůžeme.

Jak zařídím víza?

Do všech zemí, které v Jižní Americe navštívíme, nejsou víza na délku etapy potřeba.

Jaké potřebuji očkování?

Doporučené do celé Jižní Americe je očkování: Hepatitida A + B, břišní tyfus. Doporučuje se také zkontrolovat platnost běžných českých očkování jako je např. tetanus.

Potřebuji Covid test?

Pro odlet do některých zemí je potřeba mít v ruce PCR test negativní, potvrzení v papírové formě v anglickém jazyce s mezinárodním potvrzením (laboratoř to pošle emailem a vytiskne se to). V případě potřeby můžeme pomoct s objednáním na odběrové místo nebo provedením. Platnost tohoto nařízení byla v momentě 6.10.2022 a samozřejmě se může měnit, pro aktualní informace doporučujeme si prověřit vše na MZV https://www.mzv.cz/jnp/cz/udalosti_a_media/tiskove_zpravy/x2020_04_25_rozcestnik_informaci_k_cestovani.html .

Kdy a kde je místo a čas setkání každé etapy?

Adresu k dané etapě vždy dodáme všem dočasným členům dohromady do komunikační skupiny a pohlídáme, aby se dostala ke všem členům. Město je samozřejmě dané, konkrétní místo nikoliv, často stálý tým TKS2 řeší akutní a aktuální věci a někdy je nemožné předvídat několik týdnů či dnů dopředu, kde přesně se sejdeme. Produkce vám sdělí minimálně oblast, čtvrť a den či dva před setkáním pak konkrétní místo. Sraz bude vždy cca okolo 10:00 prvního dne v Trajdě. Nejlepší bude pokud přijedete do Jižní Ameriky o celý den nebo více dní dříve (např. budou lepší letenky) a prohlédnete si město a památky blízké příletu. Do Trajdy je také dobré přijít o pár desítek minut dřív. Určitě není možné přijít později než je daný čas setkání.

Co si mám vzít s sebou?

Věci osobní potřeby, měkké zavazadlo max objem 70 litrů, např. batoh (žádný PEVNÝ CESTOVNÍ KUFR si opravdu neberte, NEVEJDE SE NÁM DO TRAJDY !!! Ani malý, ani příruční, prostě ŽÁDNÝ kufr.), repelent, podle počasí buď dlouhé lehké oblečení - nohavice, rukávy (proti moskytům) nebo oblečení do zimy a deště, ochranu proti slunci, spacák, léky pro osobní potřebu. Kompletní seznam a instruktážní video k balení posíláme přihlášeným účastníkům.

Mám si zařídit zdravotní pojištění?

To je na uvážení každého. V případě potřeby pomůžeme se zařízením zdravotního pojištění.

Jaká je doporučená lékárnička?

Vezměte si s sebou vaše léky denní potřeby.
Kompletní vybavená lékárnička pro všechny situace je dostupná na palubě expedičního vozu. Lékárnička je zásobena opravdu extrémně.

Čím jedeme

podvozek tatra
ideový návrh
přestavba tatry
trajda

Vzduchem chlazený 8válcový motor Tatra 10TS 140. Maximální rychlost 110 km/h, maximální kroutící moment 1300Nm / 1200 min., převodovka Tatra 2,30 TR 1,6 / 2,6 a pneumatiky 14,00R20TL. 4-okruhový brzdící systém, uzávěrka diferenciálů, brodivost 1200 mm.

Ikona
320 koní
má expediční Tatra
Ikona
270 000
kilometrů ujedeme
Ikona
69
zemí poznáte
Ikona
1 095
dní na cestě
Top chevron-downbarsarrow-right