Tatra kolem světa 2
Tatra kolem světa 2
Tatra kolem světa 2
Tvar
Expedice po Jižní Americe

Chile - Argentina

(5. 4. - 20. 4. 2023)
Hledáme ty z vás, kteří mají chuť podpořit tuto neopakovatelnou výpravu a chtějí svou účastí zanechat českou stopu v Jižní Americe.
Koupit na eshopu

Na této etapě společně prozkoumáme severní část Chile a pojedeme především podél pobřeží, kde se pokusíme zastihnout tučňáky, kteří v nejpočetnějších koloniích hnízdí podél západního pobřeží, kde obývají chladný a na ryby bohatý Humboldtův proud. Start etapy bude v Santiago de Chile. Santiago je nejstarší město celého Chile, založené Evropany, s Metropolitní katedrálou Návrší Santa Lucía, Neptunovou fontánou a galerií indiánského umění. Dále se vydáme skrze kopcovitou krajinu k nevšednímu hvězdnému pozorování, na jednom z nejpříznivějších míst na celé planetě k pozorování hvězdné oblohy. Další zajímavou zastávkou bude poušť Atacama, zvaná také Puna de Atacama, což je nejsušší poušť na Zemi. Poušť se táhne 1 000 km podél Pacifiku od jižní hranice horského státu Peru až do centrálních oblastí Chile. Prší zde velmi zřídka. Navštívíme také město San Pedro de Atacama, které je oblíbeným turistickým cílem. V oblasti San Pedro de Atacama jsou různé aktivity pro dobrodruhy: trekking, horolezectví, archeologická pozorování, amatérská astronomie, poznávací výlety v přírodní krajině a dokonce i pískové stravování v poušti. Vzhledem k jeho nadmořské výšce může být zapotřebí krátké období aklimatizace. Ve městě se nachází několik kulturních a vědeckých památek: Archeologické muzeum, Kostel San Pedro de Atacama, národní památník, postavený z nepáleného dřeva a Muzeum meteoritů. San Pedro de Atacama je vyhlášené jako jedno z nejlepších míst na planetě. Poté uvidíme severní část Argentiny, město Salta, které je pravděpodobně nejšpanělštějším městem v Argentině – svou oslnivou krásou je podobné nejmalebnějším andaluským městům. Místní kultura je směsí španělských a gaucho tradic, což městu propůjčuje osobitou identitu. Necháme se okouzlit monumentálním barevným masivem hory Cerro Tintin, jehož zajímavou atmosféru dotvářejí obrovské kaktusy.

Start etapy
Start etapy
Santiago de Chile
Cíl etapy
Cíl etapy
Buenos Aires
Délka etapy
Délka etapy
15 dnů
Ujetých km
Ujetých km
2500 km
Řidič etapy
Řidič etapy
Marek Havlíček
Orientační cena letenky
Orientační cena letenky
35000 Kč
Cena etapy
48 717 Kč
Chcete poradit?
Chcete poradit?
Jsem Anežka a ráda Vám poradím se vším okolo etapy naší Tatrovky :)

Itinerář etapy

5. 4. 2023
Santiago de Chile – Termas Del Plomo

Tuto etapu vyjedeme ze Santiaga de Chile. Santiago je největší město Chile, a bylo založené v roce 1541 španělským dobyvatelem Pedro de Valdivia. Město má půvabné centrální jádro s neoklasicistní architekturou z 19. století. Panoramata města Santiaga utváří několik samostatných kopců a rychle tekoucí řeka Mapocho, kterou něžně lemují parky Parque Forestal a Balmaceda Park. Nad celým městem se majestátně tyčí vrcholky pohoří Andy. Ve městě zůstalo jen několik historických budov ze španělského koloniálního období, protože Santiago pravidelně postihují zemětřesení: Casa Colorada (1769), kostel San Francisco (1586) a Posada del Corregidor (1750) a katedrála na centrálním náměstí (Plaza de Armas). V centru Santiaga je Torre Entel, 127,4 metrů vysoká televizní věž s vyhlídkovou plošinou. Hned za městem uvidíme dalekosáhlé lány vinic.

6. 4. 2023
Termas Del Plomo – Valparaíso

Termas del Plomo jsou jednou z nejúžasnějších atrakcí. Nachází se ve Valle del Yeso, které se může pochlubit jedním z nejlepších výhledů v regionu. Díky svým barevným horám, blízkosti monumentálních ledovců i mokřadů se jedná o velmi rozmanitou oblast, která navíc umožňuje vychutnat si jeho jedinečnou flóru a faunu – hlavně pumy a lamy guanako. Jeho nazelenalá jezírka s teplou vodou, která nepřesahuje 28°C, jsou skvělým místem pro milovníky andské krajiny, turistiky a relaxace.

7. 4. 2023
Valparaíso – Socos (Ovalle)

Třetí den cesty budeme mít možnost si prohlédnout malebné město Valparaíso. Zátoka Valparaíso byla pravděpodobně nejprve osídlena domorodci Picunche, známými pro své zemědělství, nebo lidmi Chango, kteří byli kočovníky oddanými rybaření a cestovali mezi dnešní Calderou a Concepcionem. Valparaíso zažilo rychlý růst během svého zlatého věku jako magnet pro evropské přistěhovalce, kdy bylo město známé mezinárodními námořníky jako „Malé San Francisco“ a „Klenot Pacifiku“. Mezi významné dědictví z jeho zlatého věku patří nejstarší burza v Latinské Americe, první dobrovolný hasičský sbor na kontinentu, první chilská veřejná knihovna a nejstarší nepřetržitě vydávané noviny ve španělštině na světě, El Mercurio de Valparaíso. V roce 2003 byla historická čtvrť Valparaíso prohlášena za světové dědictví UNESCO

8. 4. 2023
Socos (Ovalle) – Punta de Díaz (Parque Nacional Llanos de Challe)

Přes Socos přijedeme do působivého národního parku Llanos de Challe, který by vytvořen v roce 1994 s cílem chránit pobřežní pouštní rostliny Huasco. Flóra národního parku se skládá z více než 220 různých druhů, z nichž 14 je endemických a lze je nalézt pouze v oblasti Atacama. V parku se nachází pobřežní pouštní ekosystém, který tvoří stanoviště vzácných a krásných rostlinných druhů, včetně zranitelného druhu Bomarea ovallei, místně známého jako Lví dráp. Z fauny je zde jedním z hlavních chráněných zvířat Lama guanako (Lama guanicoe), největší divoký savec v Chile, který se dokáže přizpůsobit různým podmínkám prostředí a přežít extrémní povětrnostní podmínky, jaké se vyskytují v této oblasti. Velikost dospělých guanako může dosáhnout 1,70 metru na výšku a až 140 kilogramů hmotnosti.

9. 4. 2023
Punta de Díaz (Parque Nacional Llanos de Challe)
10. 4. 2023
Parque Nacional Llanos de Challe – Pan de Azúcar

Dopoledne můžeme strávit v Národním parku Llanos de Challe. Pokud budeme mít dostatek času, zajedeme se podívat i na Cerro Negro. Zde můžete vidět camanchacas, které se vyskytují na jeho svazích. Camanchacas jsou soubory mraků stratocumulus, které se tvoří na chilském pobřeží u nejsušší pouště Země, pouště Atacama, a přesouvají se do vnitrozemí. Na straně hor, kde se tvoří tyto mraky, je hustá mlha, která neprodukuje déšť. Vlhkost, která tvoří mrak, je příliš jemná na to, aby tvořila kapky deště. Ve zbývajícím čase můžeme případně navštívit ještě Playa Blanca (krásná pláž s bílým pískem) a Llanos de Challe (terénní deprese, odkud můžete ocenit výhled na flóru a faunu).

11. 4. 2023
Pan de Azúcar – Mano del Desierto – kemp Atacama

Z přístavního městečka Pan de Azúcar pojedeme přes Mano del Desierto do Atacamy. Mano del Desierto je ikonická socha ruky nacházející se v poušti Atacama v Chile, asi 60 km jižně a východně od města Antofagasta, na Panamerické dálnici. Leží mezi značkami 1309 a 1310 km na dálnici. Byla vytvořena, aby reprezentovala chabá lidská práva, kterými Chilané v minulosti procházeli. Sochu postavil chilský sochař Mario Irarrázabal a její přehnaná velikost prý zdůrazňuje lidskou zranitelnost a bezmoc.

12. 4. 2023
Mano del Desierto – poušť Atacama – San Pedro de Atacama

Atacama, zvaná také Puna de Atacama, je nejsušší poušť na Zemi. Poušť se táhne 1000 km podél Pacifiku od jižní hranice horského státu Peru až do centrálních oblastí Chile. Místy zasahuje až 100 km do vnitrozemí k samému úpatí Západních Kordiller. Prší zde velmi zřídka. Je udáváno, že se v jejím středu nachází oblast (Calama, Copiapó, Antofagasta), kde podle měření v letech 1570 až 1971 téměř nepršelo. Atacama je typická extrémními teplotními výkyvy. Teploty se zde v letním období pohybují od 0 °C v noci až po 50 °C přes den. Vzdušná vlhkost, která srážkami zásobuje východní část Jižní Ameriky, není schopna překonat extrémně vysokou bariéru And, a proto sem již žádné mraky nedoletí. Vláha se do pouště nedostane ani z oblastí východního Pacifiku. Důvodem je zemská rotace, která odklání mraky, pocházející ze studeného jiho-severního Peruánského oceánského proudu, zpět nad oceán a nikoliv nad pevninu.

13. 4. 2023
San Pedro de Atacama – El Tatio – Alto Loa

Z národního parku Los Flamencos budeme pokračovat přes El Tatio až do národní rezervace Alto Loa. Los Géiseres del Tatio je vulkanická a gejzírová oblast v severní části Chile, v nadmořské výšce okolo 4200 metrů nad mořem. Je to nejvýše položené gejzírové pole na světě, počtem gejzírů největší na jižní polokouli a třetí největší na světě. Národní rezervace Alto Loa je chráněná oblast v provincii El Loa v regionu Antofagasta v Chile. Je to největší přírodní rezervace Chile. Klima je pouštní, s pouhými 3 mm srážek za rok a teplotami maximálně 25,5 °C a minimem 17,1 °C. Hlavním cílem rezervace je ochrana pramene řeky Loa a rostlinných a živočišných druhů závislých na říčním ekosystému v oblasti pouštního klimatu. V parku lze nalézt lamy Guanaco, majestátné kondory, nekonečně roztomilé ušaté viskačy a Pumu americkou. Spolu se svou původní flórou a faunou je Alto Loa domovem tří solných plání: San Martín nebo Carcote, Ascotán a Ollagüe.

14. 4. 2023
Alto Loa – San Pedro de Atacama – Valle de la Luna (Ďáblovo hrdlo)

V Atacamě se dále můžeme vypravit do Měsíčního údolí (Valle de la Luna). Najdeme na něm různé kamenné a pískové útvary, které byly zformovány větrem a vodou. Měsíční údolí nabízí působivou škálu barev a textur, které vypadají podobně jako povrch Měsíce: vyskytují se v něm vyschlá slaná jezera, kde soli tvoří bílou krycí vrstvu půdy, slané homole, které vypadají jako uměle vytvořené sochy i velké množství jeskyní. Po západu slunce obloha přechází z růžové barvy do fialové a nakonec černé, zatímco vítr vane tajuplně mezi skalami. Valle de la Luna je součástí Reserva Nacional los Flamencos. Byl zde mimo jiné testován prototyp pro Mars rover kvůli suchým a extrémně nepříznivým terénům. V blízkosti San Pedro de Atacama je také Licancabur, pozoruhodná sopka, z historických památek se zde nachází pevnost Quitor (Fort Quitor), opevnění postavené lidmi Atacameño ve 12. století. Dále se v blízkosti v poušti Atacama nachází také termální prameny Puritama Salar de Atacama i Valle de la Muerte (Údolí smrti): údolí, kde se to hemží gigantickými dunami a skalami.

15. 4. 2023
Valle de la Luna (Ďáblovo hrdlo) – Laguna Chaxa – Los Flamencos National Reserve

V Atacamě dále navštívíme lagunu Chaxas, která je součástí národní rezervace Los Flamencos v Salar de Atacama, a je ikonická svými růžovými plameňáky. Tato oblast se skládá ze dvou solných plání: Salar de Tara, která se nachází 120 kilometrů východně od San Pedro de Atacama a 440 kilometrů severovýchodně od Antofagasta, a Salar de Aguas Calientes, dosahující nadmořské výšky až 4860 metrů nad mořem. Salar de Tara bylo dříve vyplněno jezerem, které pokrývalo 200 čtverečních kilometrů oblasti a zanechalo výrazné břehy. Salar de Tara poskytuje stanoviště pro různé vzácné a ohrožené druhy volně žijících živočichů: například viskača jižní, lama vikuňa a nandu darwinův. V blízkosti jsou také solná plošina Pujsa, laguna Miscanti a Cerro Miscanti. Salar de Pujsa je solná pláň s maximální nadmořskou výškou 4 585 metrů nad mořem a je považována za nejizolovanější úsek v rezervaci. Ptáci, kteří migrují přes polokoule, využívají solnou pláň a okolní pevninu jako místo pro zastávku. Tato oblast zahrnuje lagunu Miscanti a lagunu Miñiques, která se nachází na úpatí hory Cerro Miscanti a sopky Miñiques – dvě sousední altiplanické laguny v nadmořské výšce 4 200 m (13 500 stop). V poušti Atacama na jihu se také nalézá kráter Monturaqui o průměru 350 až 460 metrů, vytvořený dopadem meteoritu.

16. 4. 2023
Los Flamencos National Reserve
17. 4. 2023
Los Flamencos National Reserve – Argentina Viaduct Polvorilla, San Antonio de los Cobres, Argentina

Hraniční přechod Paso de Jama je mezinárodní vysokohorský průsmyk v nadmořské výšce 4283 metrů nad mořem. Je to nejsevernější silniční hraniční přechod mezi oběma zeměmi. Na chilské straně silnice dosahuje nadmořské výšky 4832 metrů nad mořem. Po překročení hranic do Argentiny pojedeme malebnou krajinou směrem na jihozápad. Hvězdnou atrakcí slavného argentinského vlaku do oblak (Tren a las Nubes) je mohutný viadukt Polvorilla (Viaducto de la polvorilla). V nadmořské výšce 4220 metrů je viadukt z 20. století nejvyšším bodem železniční trasy a poskytuje nádherný výhled na okolní Andy. Možná se naskytne i možnost svézt se krátkým úsekem původní železnice do oblak mezi San Antonio de los Cobres a viaduktem Polvorilla. Zpáteční jízda trvá cca dvě hodiny. V blízkosti jsou také malebné vesnice Campo Quijano a El Alfarcito.

18. 4. 2023
Viaduct Polvorilla, Salta, Argentina – Quebrada de Humahuaca

Quebrada de Humahuaca je úzké horské údolí nacházející se v provincii Jujuy na severozápadě Argentiny. Název quebrada (doslova „rozbitý“) se překládá jako hluboké údolí nebo rokle. Své jméno získalo podle Humahuaca, malého města s 11 000 obyvateli. Region byl vždy křižovatkou hospodářské, sociální a kulturní komunikace. Bylo osídleno již nejméně 10 000 let, od doby osídlení prvních lovců a sběračů, což dokládají značné prehistorické pozůstatky. Údolí bylo později karavanní cestou pro říši Inků v 15. století a také dějištěm mnoha bitev španělské války za nezávislost. Quebrada de Humahuaca byl v roce 2003 zapsán na seznam světového dědictví UNESCO, a to jak kvůli pestrobarevné horské krajině, tak kvůli historické cestě pro karavany Inků procházející regionem. Jedním z nejkrásnějších přírodních výjevů této oblasti je Cerro de los Siete Colores (hora sedmi barev). Její jedinečná barevná škála je výsledkem složité geologické historie včetně mořských sedimentů, pohybů jezer a řek vyvýšených pohybem tektonických desek. Kromě obecně známého jména, které tato barevná hora nese, ji místní obyvatelé města Purmamarca nazývají také „hora sedmi sukní“. Důvodem tohoto druhého jména je podobnost mezi barvami hory a barvami tradičních dlouhých sukní, které nosí andské ženy. Tento úchvatný přírodní výjev se skládá ze sedmi různých barev, z nichž všechny pocházejí z různých typů hornin, které se vytvořily během různých časových období. V blízkosti se nachází také Serranía de Hornocal, což je pohoří s unikátní vápencovou formací zvanou Yacoraite, která se rozprostírá od Salty v Argentině přes argentinskou Quebradu de Humahuaca a poté přes bolivijské Altiplano do Peru a také silniční síť tvořenou předinckými cestami Qhapaq Ñan zapsané ve světovém dědictví UNESCO.

19. 4. 2023
Quebrada de Humahuaca – Salta

Salta, hlavní město stejnojmenné provincie v severozápadní Argentině leží v zářivě zeleném údolí Andských hor Lerma, na horním toku řeky Salado. Město bylo založeno v roce 1582 jako San Felipe de Lerma. Navzdory škodám způsobeným zemětřesením se zachovalo mnoho městských koloniálních budov, včetně katedrály, a v mnoha moderních budovách je také použita architektura v koloniálním stylu. Obchodní význam města pochází z koloniálních dob, kdy bylo dějištěm velkých pasteveckých trhů. Salta také nabylo na významu jako centrum archeologických výzkumů Inků a dalších předkolumbovských indiánských kultur. Pokud nám zůstane čas navíc, můžeme navštívit Thermas del Rio Jordan. Je to příjemná několikakilometrová procházka s velkým převýšením. Tyto horké prameny jsou stále velmi panenské a okouzlují návštěvníky svou přirozenou přitažlivostí. Můžeme také vystoupat na kopec Cerro San Bernado, který dominuje hlavnímu městu provincie a nabízí monumentální výhledy na celou provincii Salta.

20. 4. 2023
Salta

Navštivte nejsušší místo na planetě

Terénní vůz Tatra

Expedice Tatra kolem Světa 2 jede speciálně upraveným expedičním vozidlem na podvozku Tatra 815. Nabízí novým členům příležitost připojit se k výjimečné etapě v Jižní Americe. Hledáme ty z vás, kteří mají chuť podpořit tuto neopakovatelnou výpravu a chtějí svou účastí zanechat českou stopu v Patagonii, která je v mnoha ohledech nevšední a nezapomenutelná. 

Divoká příroda

Cestování v terénním voze značky Tatra s sebou přináší nové možnosti kudy a kam na expedici jet. Speciálně upravený podvozek nabízí možnost vyjet z asfaltových cest do neprozkoumaných končin světa. Díky speciální terénní úpravě se tak dostaneme do míst, kam se běžné auto nedostane.

Nezapomenutelné výhledy

Svým členským příspěvkem si nekoupíte zájezd nebo službu, ale podpoříte tento unikátní projekt a vše co tento projekt vytváří. Mimo jiné nám pomůžete šířit dobré jméno České republiky ve světě i autenticky informovat veřejnost v ČR o tom, jak se žije v jiných zemích. V neposlední řadě pomůžete i s naším cestovatelským seriálem. Stanete se legitimním členem týmu a budete mít možnost se části naší cesty kolem světa zúčastnit a svou účastí náš projekt podpořit.

Jak to chodí na palubě

Nejčastější dotazy

Jak se zúčastním expedice?

Nejprve je potřeba zarezervovat si svoji etapu zde na webu tlačítkem “přidat do košíku”. Zde jsou vypsána všechna volná místa na daný rok. Po zakoupení etapy na našem webu vám posíláme přihlášku a krátký dotazník. Po vyplnění a podepsání přihlášky i dotazníku se stáváte dočasnými členy společnosti, která provozuje expedici a posíláme vám údaje k platbě. Platba probíhá bankovním převodem. Vaše účast v etapě je rezervována šest dní od objednávky na e-shopu, do této doby čekáme vaši platbu. Pokud platba do šesti dní nepřijde, tak poté jsme bohužel nuceni dát přednost dalším účastníkům. Přímo před etapou děláme schůzku všech členů etapy online. Kontaktuje vás organizátorka Lucie a ta vás seznámí se všem informacemi, s ostatními členy vaší etapy a společně se domluvíme na rozdělení jednotlivých rolí v etapě a na konkrétním průběhu etapy.

Jak se dopravím na místo setkání s Tatrou na začátku etapy?

Dočasným členům každé etapy zasíláme doporučené letenky z Prahy, kterými vždy letí většina dočasných členů dané etapy. Na letišti v Praze se dočasní členové setkají před odletem a následně letí spolu doporučeným letem včetně společného přestupu. Po příletu se domlouváme společně na dopravě z letiště na palubu expedičního vozu. Nabízíme případně i možnost asistence s koupí letenek nebo přímo zařízení vašich letenek. Samozřejmě, pro cestovatele (podle osobních preferencí) je zde možnost koupit si vlastní letenky a dopravit se sám po vlastní ose na místo setkání. Většinou je „cestovatelů po vlastní ose“ cca třetina z dočasných členů etapy.

Co budu dělat na palubě? Zvládnu to zrovna já?

Ano, zvládne to každý! Každý z dočasných členů/členek má svoji důležitou funkci v týmu, kterou zastává a za kterou zodpovídá. Na funkcích se domluvíme přímo na schůzce podle preferencí a schopností jednotlivých účastníků. Jednou z funkcí je např. kuchař, pomocný kuchař (škrábání brambor), skládač stanů, automechanik, nákupčí... Rádi vám dáme nějakou zodpovědnou úlohu v týmu, která odpovídá vašim preferencím. Všichni jsou pak plánovači, všichni se podílíme na hledání odboček a na obohacení našeho itineráře tak, abychom toho viděli a zažili co nejvíc. Všichni jsme tým a podílíme se na stavbě itineráře.

Jaký je program etapy?

Program etapy domlouváme na schůzce dočasných členů již přímo v sestaveném expedičním týmu až na palubě. Máme vždy nějaké pevné záchytné body, kterými je potřeba projet, ovšem mezi nimi jsme otevřeni kolektivní tvořivosti s podporou dočasných členů zastávajících funkce logistika a funkce výletníka. Pokud máte nějaké vlastní preference, můžete je přinést do etapy. Pokud budou na trase, můžeme je po dohodě s celým týmem a především po dohodě s vedoucím expedice Markem zahrnout. O finálním zařazení nebo vyloučení návrhu programu rozhoduje vždy a pouze vedoucí expedice Marek Havlíček.

Co je v ceně etapy?

V ceně je strava zpravidla dvakrát až třikrát denně, voda na pití, spaní, ubytování. Případné kapesné jde tedy pouze na věci navíc. Pokud se však s týmem dočasných členů domluvíme na vstupech do národních parků nebo budete chtít si kupovat suvenýry, vlastní jídlo, nealkoholické drinky, alkohol, pivo.. tak se vždycky nějaký obnos kapesného hodí. V ceně nejsou: letenky (cca 14-25tis), vstupy do parků (cca 100-200USD dle navštívené destinace), alkohol, pojištění. V závorce dávám varianty, dá se vybrat levnější i dražší varianta. Se vším moc rádi pomůžeme.

Jak zařídím víza?

Do všech zemí, které v Jižní Americe navštívíme, nejsou víza na délku etapy potřeba.

Jaké potřebuji očkování?

Doporučené do celé Asii je očkování: Hepatitida A + B, břišní tyfus. Doporučuje se také zkontrolovat platnost běžných českých očkování jako je např. tetanus.

Potřebuji Covid test?

Pro odlet do některých zemí je potřeba mít v ruce PCR test negativní, potvrzení v papírové formě v anglickém jazyce s mezinárodním potvrzením (laboratoř to pošle emailem a vytiskne se to). V případě potřeby můžeme pomoct s objednáním na odběrové místo nebo provedením. Platnost tohoto nařízení byla v momentě 6.10.2022 a samozřejmě se může měnit, pro aktualní informace doporučujeme si prověřit vše na MZV https://www.mzv.cz/jnp/cz/udalosti_a_media/tiskove_zpravy/x2020_04_25_rozcestnik_informaci_k_cestovani.html .

Kdy a kde je místo a čas setkání každé etapy?

Adresu k dané etapě vždy dodáme všem dočasným členům dohromady do komunikační skupiny a pohlídáme, aby se dostala ke všem členům. Město je samozřejmě dané, konkrétní místo nikoliv, často stálý tým TKS2 řeší akutní a aktuální věci a někdy je nemožné předvídat několik týdnů či dnů dopředu, kde přesně se sejdeme. Produkce vám sdělí minimálně oblast, čtvrť a den či dva před setkáním pak konkrétní místo. Sraz bude vždy cca okolo 10:00 prvního dne v Trajdě. Nejlepší bude pokud přijedete do Jižní Ameriky o celý den nebo více dní dříve (např. budou lepší letenky) a prohlédnete si město a památky blízké příletu. Do Trajdy je také dobré přijít o pár desítek minut dřív. Určitě není možné přijít později než je daný čas setkání.

Co si mám vzít s sebou?

Věci osobní potřeby, měkké zavazadlo max objem 70 litrů, např. batoh (žádný PEVNÝ CESTOVNÍ KUFR si opravdu neberte, NEVEJDE SE NÁM DO TRAJDY !!! Ani malý, ani příruční, prostě ŽÁDNÝ kufr.), repelent, podle počasí buď dlouhé lehké oblečení - nohavice, rukávy (proti moskytům) nebo oblečení do zimy a deště, ochranu proti slunci, spacák, léky pro osobní potřebu. Kompletní seznam a instruktážní video k balení posíláme přihlášeným účastníkům.

Mám si zařídit zdravotní pojištění?

To je na uvážení každého. V případě potřeby pomůžeme se zařízením zdravotního pojištění.

Jaká je doporučená lékárnička?

Vezměte si s sebou vaše léky denní potřeby.
Kompletní vybavená lékárnička pro všechny situace je dostupná na palubě expedičního vozu. 

Čím jedeme

podvozek tatra
ideový návrh
přestavba tatry
trajda

Vzduchem chlazený 8válcový motor Tatra 10TS 140. Maximální rychlost 110 km/h, maximální kroutící moment 1300Nm / 1200 min., převodovka Tatra 2,30 TR 1,6 / 2,6 a pneumatiky 14,00R20TL. 4-okruhový brzdící systém, uzávěrka diferenciálů, brodivost 1200 mm.

Ikona
320 koní
má expediční Tatra
Ikona
270 000
kilometrů ujedeme
Ikona
69
zemí poznáte
Ikona
1 095
dní na cestě
Top chevron-downbarsarrow-right